قیمت های مصرف کننده در ژانویه 0.6٪ افزایش یافت … محصولات کشاورزی و دریایی 10٪ افزایش یافت

[ad_1]

اعلامیه ارسال شده در Hanmart در سئول.  اخبار yunhap

اطلاعیه منتشر شده در مارس در سئول. اخبار yunhap

قیمت های مصرف کننده به مدت 4 ماه متوالی 0 درصد افزایش یافت. با این وجود قیمت محصولات کشاورزی و شیلاتی که پوست مصرف کنندگان را لمس می کند نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است. به طور خاص ، به دلیل هوش مصنوعی ، تخم مرغ بیش از 15 درصد رشد کرده است که بیشترین افزایش از مارس سال گذشته است.

با نگاهی به “روند قیمت مصرف کننده در ژانویه” که توسط سرویس ملی آمار در تاریخ دوم منتشر شد ، شاخص قیمت در ماه گذشته 106.47 بود که 0.6 درصد بیشتر از ماه مشابه سال قبل است. شاخص قیمت برای چهار ماه متوالی تا مهر (0.1٪) ، نوامبر (0.6٪) ، دسامبر (0.5٪) و ژانویه امسال (0.6٪) 0 درصد افزایش داشت. بدون در نظر گرفتن نوسانات قیمتی ناشی از عوامل فصلی یا شوک های موقتی ، شاخص حذف محصولات کشاورزی و روغن 0.9٪ نسبت به سال قبل افزایش داشت. شاخص محرومیت از غذا و انرژی ، که مبنای استاندارد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است ، تنها 0.4٪ نسبت به سال قبل افزایش داشت.

گرچه روند به سمت پایین بودن قیمت ها ادامه داشت ، شاخص غذای تازه مورد آزمایش عمومی 9.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. این شاخص برای 50 مورد با نوسانات زیاد قیمت بسته به فصل و شرایط آب و هوایی مانند سبزیجات و میوه های تازه تهیه شده است. لی یونگ هیون ، رئیس بخش تورم اداره ملی آمار گفت: “در مورد سبزیجات ، در مورد سبزیجات ، حجم تولید به دلیل امواج سرما یا برف سنگین در ژانویه کاهش یافت و قیمت افزایش یافت.”

از نظر محصولات کشاورزی و دام ، آنها 10.0 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و پس از نوامبر سال گذشته (11.1 درصد) و دسامبر (9.7 درصد) به رشد بالا ادامه دادند. با کاهش عرضه تخم مرغ و سایر محصولات به دلیل گسترش AI ، قیمت دام 11.5٪ جهش کرد. این بیشترین افزایش در شش سال گذشته از ژوئن 2014 (12.6٪) است. تخمها 15.2٪ افزایش یافته اند که بیشترین افزایش را از مارس سال گذشته نشان می دهند (20.3٪). گوشت خوک (18.0٪) و گوشت گاو خانگی (10.0٪) نیز نرخ رشد خود را افزایش دادند.

به استثنای محصولات کشاورزی و دامی ، روند نزولی محصولات ادامه داشت. به دلیل پایین بودن قیمت نفت مانند بنزین (8/8٪) و گازوئیل (2/11٪) محصولات صنعتی در مقایسه با سال گذشته 0.6٪ و برق ، آب و گاز نیز 5.0٪ افت داشتند.

قیمت خدمات به دلیل سیاست هایی مانند پرداخت رایگان دبیرستان ، پشتیبانی از هزینه های ارتباطی و وعده های غذایی رایگان ، در مقایسه با یک سال گذشته تنها 0.4 درصد افزایش یافته است. با کاهش تقاضا برای سفر به دلیل تاج 19 ، هزینه سفر به خارج از کشور (4/5٪) و هزینه اقامت در هتل (9/9٪) نیز کاهش یافت.

مصرف غذا و نوشیدنی های غیر الکلی به دلیل طولانی شدن کرونا 19 ، به دلیل ادامه تقاضا برای غذای خانگی ، 6.5٪ افزایش یافت. از سوی دیگر ، سرگرمی و فرهنگ (-0.8٪) ، ارتباطات (-1.3٪) ، آموزش ( -2.9٪) و حمل و نقل (-2.9٪) سقوط کردند.

وزارت استراتژی و دارایی پیش بینی کرده است که “قیمت مصرف کننده در ماه فوریه روند مشابه ژانویه ادامه خواهد یافت ، در حالی که توسعه کرونا 19 ، جریان قیمت بین المللی نفت و شرایط آب و هوایی به عنوان متغیرهای اصلی عمل می کنند. وی گفت: قبل از سال نو ، ما تمرکز خود را بر گسترش عرضه و تمرکز روی محصولات اساسی خواهیم گذاشت تا بار تورم را بر دوش مردم عادی نگذاریم.



[ad_2]