همه گیری در حال ورود به دوره بعدی استقرار ابر شرکت ها است
[ad_1]
انتقال گسترده به ابر در صنعت در حال انجام بود ، زمانی که COVID-19 در مارس 2020 شروع به گسترش در سراسر جهان کرد ، اما شواهد روشنی وجود دارد که نشان می دهد سرعت ابر به سرعت بی سابقه تر شده است همه گیری
داده ها از تحقیقات هم افزایی– در حالی که پیگیری هزینه های ابر جهانی و سهم بازار از طریق ردیابی – نشان می دهد که هزینه های شرکت ها در خدمات زیرساخت های ابری (IaaS ، PaaS ، SaaS و خدمات ابر خصوصی میزبان) در سه ماهه سوم سال 2020 با رشد 28 درصدی به 65 میلیارد دلار رسیده است. بیش از سه ماهه سوم سال 2019 و 3 درصد بیشتر از آنچه تحلیلگران پیش از وقوع همه گیری انتظار داشتند ، فقط 1.5 میلیارد دلار هزینه صرفاً برای این سه ماه اضافه کردند.
جان دینسدیل ، تحلیلگر ارشد و مدیر تحقیقات در Synergy Research گفت: “روشن است که بازار Q3 با روندها هماهنگ نیست و به طور قابل توجهی بزرگتر از حد معمول است.” “از نظر منطقی ، تأثیرات همه گیری تنها توضیح منطقی برای این افزایش بازار است.”
Spiceworks Ziff Davis ، یک بازار تجارت فناوری ، از 1073 خریدار فناوری اطلاعات در آمریکای شمالی و اروپا در ژوئن و ژوئیه 2020 نظرسنجی کرد گزارش وضعیت IT 2021، متوجه شد که دارندگان بودجه به شدت قصد دارند از مالکیت سخت افزار به سمت سرویس های ابری بیشتر حرکت کنند.
این نشان می دهد که هزینه های سخت افزار به طور سالانه به طور مداوم در حال کاهش است ، از 35 درصد در سال 2019 به 31 درصد پیش بینی شده در سال 2021 ، با هزینه های ابر به روش دیگری ، از 21 درصد به 24 درصد پیش بینی شده در سال 2021.
شرکت های محرک این انتقال همچنین سال خوبی را با سهام در ابر تجربه کردند – که توسط یک ابر غالب ارائه می شود. صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) مانند First Trust Cloud Computing ETF (SKYY) و Global X Cloud Computing ETF (CLOU) – بسیار دور پیشی گرفتن از بازار در سال 2020.
برای هزینه های ابر ، تنها راه افزایش است
بر اساس آخرین هزینه های عمومی در مورد ابر در سال 2021 ، با توجه به آخرین اطلاعات از 18.4٪ به مجموع 304.9 میلیارد دلار افزایش می یابد. گارتنر. داده های بررسی بعدی نشان می دهد که 70٪ از سازمان ها قصد دارند هزینه های ابر خود را در نتیجه اختلال ناشی از COVID-19 افزایش دهند.
اد اندرسون ، معاون رئیس جمهور و تحلیلگر برجسته در گارتنر ، گفت: “همه گیری ، هزینه های ابر را تسریع كرده است.” وی افزود: “وقتی به طور كلی به هزینه ها نگاه می كنید ، مردم برای حمایت از نیاز خود به كنترل هزینه ، حفظ مدل های جدید كار از راه دور و حفظ تجارت مناسب خود ، به ابر منتقل شده اند.”
همیشه نمی توان انتظار داشت که از تحلیل گران صنعت فناوری موافقت کنند ، اما آنها در مورد مسئله رشد هزینه ابر اتفاق نظر دارند.
پس از كاهش رشد درآمد در فضای عمومی در اواخر سال 2019 ، فارستر میزان آن را تنظیم كرد پیش بینی سال 2021 برای بازار زیرساخت های ابری عمومی از 28 درصد رشد به 113.1 میلیارد دلار در سال 2021 به 35 درصد رشد به 120 میلیارد دلار در سال 2021 در نتیجه همه گیری.
IDC انتظار دارد که هزینه های زیرساخت فناوری اطلاعات ابری 10.4 درصد در سال رشد کند و در سال 2024 به 109.3 میلیارد دلار برسد و 63.6 درصد از کل هزینه های زیرساخت فناوری اطلاعات را به خود اختصاص دهد. کارلا آرنت ، مدیر برنامه ارشد نرم افزار و زیرساخت در IDC اروپا ، گفت: “سرمایه گذاری در ابر در سال 2020 شتاب گرفته است و افراد موفق همچنان در این سطح هزینه می کنند و 20٪ دیگر به رشد خود ادامه می دهند.” .
سرمایه گذاری در ابر برای ماندن در اینجاست
این پیش بینی ها حاکی از آن است که هرگونه سرمایه گذاری در ابر سال گذشته در پاسخ به بیماری همه گیر ادامه دارد. اندرسون از گارتنر گفت: “وقتی افراد فرآیند یا برنامه ای را به ابر منتقل می كنند ، تمایل دارد در آنجا بماند. اگر این مبلغ را به سال 2024 برآورد کنید ، در مجموع با ده ها میلیارد دلار درآمد مواجه خواهید شد. “
دنی آتیاس ، مدیر اطلاعات و دیجیتال موسسه خیریه سرطان خون ، آنتونی نولان را بگیرید که از قبل دور بود برنامه های او برای جابجایی سیستم های بزرگ مانند CRM دهنده و برنامه های توالی DNA بسیار کارآمد در خارج از مراکز داده و زیرساخت های Microsoft Azure و Google Cloud. سپس همه گیری اتفاق افتاد و این استراتژی به یک ابرخراش تبدیل شد.
او به InfoWorld گفت ، “ما در سال گذشته استراتژی خود را تسریع کردیم” ، هزینه های لاجوردی در سال 2020 را از سطح 2019 سه برابر کرد در حالی که کل زیرساخت ها و هزینه های سیستم عامل را 40 درصد کاهش داد و ارزش استراتژی ابر را اثبات کرد.
همه هزینه های خود را در ابر افزایش نمی دهند
IDC برای در نظر گرفتن اثرات همه گیر COVID-19 ، مدلهای خود را در ماه نوامبر به روز کرد ، و بعد از تعدیل سطح سرمایه گذاری IaaS به طور شگفت انگیزی برابر ماند.
آرنت گفت: “استدلال ما این است که همزمان دو روند وجود دارد: کاهش سرعت در اقتصاد و تسریع در پذیرش خدمات ابری که با پیش بینی اولیه پیش از همه گیری ما مطابقت ندارد.” “یک سوم بازار به طور جدی هزینه های آن را کاهش می دهد ، بنابراین با وجود شتاب کلی هزینه های ابر ، این باید در نظر گرفته شود.”
اندرسون همچنین یادآور می شود که پیش بینی های گارتنر آنچنان که پیش بینی می شود ، به طرز چشمگیری جهش نکرده است ، بیشتر به دلیل تأثیر کلی کاهش سرعت رشد اقتصادی گسترده تر ناشی از همه گیر. “این جهش اولیه اتفاق افتاد ، اما در همان زمان شما فشرده سازی بودجه های کلی را مشاهده کردید. این تأثیر آهسته در جهشی بزرگ داشت. “
اما هرگونه عدم تطابق طولانی مدت بین عقب افتادن ابر و رهبران تنها به دلیل انقباض در سال 2021 است ، زیرا سازمان ها متوجه می شوند که باید سریعاً مدرن شوند یا از بین بروند.
ژانویه 2021 گزارش از IDC و Cloudreach با بررسی 200 CIO ایالات متحده در مورد برنامه های انتقال ابر خود ، دریافت که 29.5٪ از پاسخ دهندگان برنامه خود را برای تغییر دیجیتال به دلیل همه گیری تسریع کرده اند و 33.5٪ نیز به مسیر موجود خود ادامه می دهند. برای 16٪ از پاسخ دهندگان ، همه گیری باعث ایجاد برنامه هایی برای تحول دیجیتال گسترده تر شد و تنها 4٪ هیچ برنامه ای برای تغییر تجارت خود نداشتند. علاوه بر این ، 5/27 درصد اظهار داشتند که مهاجرت گسترده به ابر عمومی “برای بقا” ضروری است.
به عنوان ناظر صنعت بانکداری جیم ماروس می نویسد ، “در سال 2021 ، م institutionsسسات مالی باید تعهد خود را برای بهبود تجربه بانکداری دیجیتال تعریف کنند و سرمایه گذاری فناوری را برای حمایت از آینده چند کاناله در اولویت قرار دهند. به عبارت دیگر ، سازمانها در هر اندازه باید مسیر خود را برای تحول دیجیتالی با توجه به آنچه در سال 2020 اتفاق افتاده است ارزیابی کنند … رایانش ابری می تواند به بسیاری از این اقدامات کمک کند ، به انعطاف پذیری ، مقیاس ، نوآوری محصول و پروژه های تحلیلی “
تغییر تفکر به نفع ابر
اگرچه این ارقام شتاب گسترده ای در پذیرش ابر نشان می دهد ، COVID-19 همچنین نگرش بسیاری از سازمان ها نسبت به ابر را تغییر داده است.
آرنت از IDC گفت: “افراد زیادی که با آنها صحبت کرده ام این تغییر تفکر را در سطح شورا در آوریل و مه دیده اند.” “این تغییر در ذهنیت داستانی ثابت است که من از بسیاری از تبدیلات می شنوم که هر گونه شک و تردید طولانی مدت در مورد خدمات ابری از بین رفته است.”
پاول میلر ، تحلیلگر ارشد Forrester گفت: “همیشه برخی از افراد بدلیل محافظه کاری یا سرمایه گذاری و مهارت های موروثی شک و تردیدهایی وجود خواهد داشت ، اما سال 2020 کاملاً محکم ترین دلیل اثبات عملکرد ، ابعاد و پایداری ابر است.”
یکی از بخشهایی که برای تأمین تقاضای مشتری در طی همه گیر شدن بیماری ، به خدمات ابر انعطاف پذیر وابسته است ، خرده فروشی و به ویژه مواد غذایی است.
فیل جوردن ، یک گروه CIO در خرده فروش Sainsbury انگلیس ، گفت که سال گذشته وقتی صحبت از ابزارهای همکاری ابری بیشتری مانند مایکروسافت 365 به میان آمد ، “سه سال فرزندخواندگی در سه ماه” را توسط کارمندان مشاهده کرد. “استراتژی تغییر نکرده است وی گفت: “اما آنچه در اصل تغییر کرده است فرزندخواندگی و موانع فرزندخواندگی است.”
همچنین دولت انگلیس به طور منظم دستورالعمل ها را در طول سال تغییر می دهد ، بازرگان همچنین توانسته است از انعطاف پذیری خدمات ابری برای مقیاس گذاری در تجارت الکترونیکی خود برای تأمین تقاضای بی ثبات استفاده کند.
اردن اکنون در تلاش است بارهای میراث بیشتری را معمولاً از زنجیره تأمین مشاغل وارد ابر کند. وی گفت: “فوریت داشتن الگوی مصرف یکسان برای همه بارهای کاری قطعاً تسریع شده است.”
اگرچه بسیاری از هزینه های ابر بلافاصله پس از سفارشات جهانی اقامت در خانه در مارس 2020 انجام شده است ، اما ثابت شده است که ابر در این اوضاع بسیار بی ثبات بسیار ارزشمند است و سازمان ها مطمئناً به روش قبلی انجام کار بر نخواهند گشت.
ابر جین در تمام بخشهای صنعتی خارج از بطری است و تعداد کمی از تأمین کنندگان غالب آماده بهره برداری از مزایای سالهای آینده هستند.
حق چاپ © 2021 ارتباطات IDG ، شرکت
[ad_2]