11 دلیل برای متنفر بودن از ابر
[ad_1]
وقتی اولین لیست قیمت از شرکت های موجود در فضای ابری وارد شد ، همه مانند کودکی در یک فروشگاه آب نبات با یک پنی با اسکناس 100 دلاری واکنش نشان دادند. وقتی می توانید بیل را بگیرید و کیسه لباسشویی بزرگی را پر کنید دلیلی ندارد که ساعت ها وقت خود را با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی در نظر بگیرید. بسیاری از قیمت ها در ابر بسیار کمتر از یک پنی است. اگر قیمت صفر شود ، چگونه می توانید اشتباه کنید؟
آن روزها گذشته است. بسیاری از ما قبلاً ده ها برخورد دشوار با شمارنده های دانه تجربه کرده ایم ، که ماهانه فاکتور در ابر دریافت می کنند و به آژیر هشدار DEFCON برخورد می کنند. قیمت ها ممکن است کم باشد اما جمع آوری می شود. بنابراین دور میز می نشینیم و می پرسیم چرا. آیا راهی برای انجام دادنش وجود دارد؟ آیا کاری از دست ما بر میاد؟ آیا اهرم مخفی وجود دارد که بتوانیم آن را بکشیم؟ شماره چرخش مخفی دارید؟
Netflix ممکن است بهترین مثال برای رونق شرکت در فضای ابری باشد. هر جمعه و شنبه شب با شروع آرامش ، تقاضا افزایش می یابد. Netflix هزاران نسخه جدید برای چرخاندن بار را چرخانده و سپس چند ساعت بعد وقتی افراد به رختخواب می روند ، آنها را رها می کند. در هفته 168 ساعت وجود دارد ، اما نتفلیکس فقط در عرض چند ساعت هزینه دستگاه های خود را پرداخت می کند که مشتریان آنها به آن نیاز دارند.
با این حال ، همه شغل ها دارای چنین قله ها و دره های فوق العاده متفاوت نیستند. اگر می خواهید از نمونه های 24×7 خود استفاده کنید ، مزایای Cloud کم کم محو می شود زیرا قیمت حتی پس از تخفیف ها نیز می تواند بالا باشد.
در اینجا 11 دلیل وجود دارد که بقیه از مدل ابر متنفر هستند.
تقسیم هزینه دشوار است
اگر یک سرور بخرید ، همه چیز به شما بستگی دارد و 100٪ قیمت آن را پرداخت می کنید. اگر می خواهید یک سرور را به اشتراک بگذارید ، خوب ، شما باید منابع را به اشتراک بگذارید. تقسیم هزینه ها به طور مساوی چیزی است که فقط در یک رستوران کار می کند و حتی در این صورت افرادی که الکل سفارش نداده اند گیج می شوند.
تلاش برای دقیق درمورد هزینه ابر برای یک کالای کاملاً شگفت آور دشوار است. آیا هزینه زمان کار اول باید همان هزینه محاسبه پس زمینه باشد که می تواند قطع و به تعویق بیفتد؟ اگر این شرکت برق شبانه یا شاید در روزهای آفتابی که مزرعه خورشیدی با الکترون تراز می شود ، برق کمتری بگیرد؟ اگر یکی از مشتری ها توافق نامه سطح خدمات را بخواهد اما مشتری دیگر مایل است در مورد اقامت آرامش بیشتری داشته باشد ، چه می کنید؟
شرکت های Cloud سعی کرده اند قیمتی را در نظر بگیرند که برای جذب مشتری به اندازه کافی پایین باشد اما برای داشتن حاشیه سود مناسب آنقدر بالا باشد. آنها راهی برای تقسیم قیمت دستگاه به برشهای بسیار نازک ارائه داده اند ، اما این بدان معنا نیست که آنها کارهایی بیش از هدف قرار دادن آن انجام داده اند.
معماری های مدرن مصرف را ترغیب می کنند
ریاضیدانان دوست دارند درباره آنها فکر کنند پارادوکس Banach-Tarski، قضیه عجیبی که بیشتر به عنوان “پارادوکس نخود و خورشید” شناخته می شود. این یک دست نور الگوریتمی است که به وسیله آن می توان نخود را به تعداد محدودی قطعه برش داد و سپس دوباره جمع کرد تا به اندازه خورشید بزرگ شود. البته ، این در دنیای واقعی جواب نخواهد داد ، اما همه چیز در دنیای زیرزمینی توپولوژی معنا دارد.
گاهی اوقات احساس می شود ابر در حال تبلیغ همان بازی است. روش داغ معماری برای توسعه این است که برنامه بزرگ شما را به ده ها یا شاید صدها سرویس مختلف تقسیم کنید ، که هر کدام چندین بار به عنوان کانتینرهایی که توسط Kubernetes دستکاری می شوند ، انجام می شود. خبر خوب این است که وقتی بار زیاد می شود ، کوبرنتس مداخله می کند و شروع به خرید نسخه های جدید می کند تا همه راضی کند. خبر بد این است که هیچ کس نمی تواند پیگیری کند که چند کانتینر یا نمونه همزمان کار می کند. دانش ما در این مورد به معنای واقعی کلمه ابری است – حداقل تا زمان ارائه لایحه. آنچه روزگاری یک برنامه کوچک زیبا در یک سرور بود ، اکنون به بزرگی خورشید حساب ایجاد می کند.
رایگان می تواند گران باشد
همه ما عاشق رایگان هستیم. فرصتی که به توسعه دهندگان می دهند تا محصول شما را بیهوده امتحان کنند بهترین شکل بازاریابی در بازار است. اما در برهه ای از زمان شخصی مجبور به پرداخت هزینه است و اداره این مرحله عظیم از رایگان به پولی دشوار است. ممکن است فقط سکه باشد ، اما درصد افزایش بی پایان است!
تمام سرگرمی های رایگان پیش بینی هزینه واقعی را برای توسعه دهندگان دشوار می کند. داستانهای بسیاری از شرکتها وجود دارد که توسط خلالها و پیکانهای ثروت رسوا برانگیز ناشی از دیوانه وار مردم دیجیتال تضعیف می شوند. وقتی ویروسی محتوا می شود همه خوشحال می شوند ، اما در پایان ماه صورتحساب منتشر می شود و بسیار بزرگتر است. وقتی رایگان بود ارزان به نظر می رسید.
محصولات خوب تله های چسبنده هستند
ابر ممکن است کاملاً مربوط به آزادی باشد ، اما به هر حال ما خود را قفل می کنیم. به عنوان مثال ، توسعه دهندگان خوب سعی می کنند برنامه خود را به کوچکترین و ارزانترین نمونه تبدیل کنند. برای مدتی خوب کار می کند ، اما بعد از آن ویروس بار می بارد یا یک وقفه بزرگ برای خرید ایجاد می شود ، بار از بین می رود. تیم devops با پشتکار حافظه RAM یا پردازنده های مجازی را افزایش می دهد و همه چیز دوباره خوب خواهد شد ، اما تا زمانی که تیم devops در بالای همه کارها نباشد ، پیکربندی ها به قیمت های بالاتر ادامه می دهند.
اثر ضامن دار در فضای دیسک اختصاص یافته به هر نمونه حتی بیشتر دیده می شود. اضافه کردن فضای بیشتر اغلب آسان است ، اما کاهش آن حتی اگر از فضای دیسک استفاده نشود دشوار است. در این مرحله 23 مرحله خاص وجود دارد راهنما تا حجم حجم خود را کاهش دهید.
گاهی موقعیت مکانی مهم است
مراکز داده ابر هیچ آدرس ثابتی ندارند و به نظر می رسد به سختی به سیاره زمین متصل هستند. آنها فقط در منطقه پایین تر شناور هستند.
با این حال ، گاهی اوقات ، مکان تفاوت قیمت دارد. به عنوان مثال ، Alibaba برای مواردی که در خاک چین کار می کنند هزینه بیشتری می گیرد. آمازون اتهامات 0.0056 دلار در ساعت برای دستگاه t3.nano در اوهایو ، اما 0.0062 دلار در کالیفرنیای شمالی. این قیمت لاجورد فهرست مطالب نشان می دهد که قیمت ها در ایالت مرکزی شمال ایالات متحده می تواند نیمی از قیمت های ایالت مرکزی جنوبی باشد.
آیا دلیل آن این است که در بعضی جاها املاک و مستغلات گران ترند؟ آیا مالیات بیشتر است؟ جاری؟ شاید ما نمی خواهیم برای درک وقت بگذاریم. فرض بر این است که ابر ما را از چنین نگرانی های زمینی نجات خواهد داد.
تخفیف نیاز به تعهد دارد
یکی از نکات جالب فروش ابر این است که شما می توانید هر زمان که بخواهید ماشین ها را روشن کرده و دقیقاً تا زمانی که نیاز دارید از آنها استفاده کنید. همه چیز در مورد آزادی است. اما در پایان ، شما برای این انعطاف پذیری گران خواهید پرداخت. لیست قیمت های عادی کاملاً شیب دار است و شما باید برای کاهش قیمت خود تعهدات جدی بگیرید. برخی از شرکتهای ابری به تعهد واقعی احتیاج ندارند ، زیرا به طور خودکار تخفیف های حجمی اعمال می کنند ، اما تأثیر آن همان است. همانطور که تی شرت ها می گویند ، “آزادی رایگان نیست”.
حرکت سخت تر از آن است که به نظر می رسد
هنگامی که برای اولین بار یک ماشین ابری راه اندازی می کنید ، پیمایش آن بسیار آسان است. شبکه ها سریع هستند و ورود داده ها به ابر اغلب هزینه ای ندارد. با این حال ، بازیابی داده ها به این راحتی نیست. نه اینکه ممنوع باشد؛ فقط این مکانیزم خیلی روان نشده است.
این امر باعث می شود با انتقال محاسبات خود به ارزان ترین مراکز داده ، بهره گیری از اختلاف قیمت ها دشوار شود. اگر حجم کار شما برای محاسبات زیاد و برای دسترسی به داده ها کم است ، چرخاندن ماشین های جدید در جایی که قیمت ارزان است دشوار نیست. اما اگر می خواهید داده ها را جابجا کنید ، باید هزینه جریان در شبکه را پرداخت کنید. اغلب مترها ، نیت بایت را می خوانند و صورتحساب خروجی داده را برای شما ارسال می کنند.
بعضی اوقات فقط متن باز است
شرکت های ابر پر از نوآوری هستند ، اما گاهی اوقات نام هوشمندانه ای را در اطراف پروژه های منبع باز می پیچند و آنها را به عنوان “سرویس” فروخته می شوند. این بی انصافی نیست فقط سرورها نیستند که هزینه دارند. نگهداری از نرم افزارهای نصب شده ، به روزرسانی شده ، ایمن و فعال به زمان و مهارت نیاز دارد. برخی از پروژه های منبع باز مورد خشم شرکت های ابری قرار می گیرند که از این طریق درآمد کسب می کنند ، در حالی که دیگران آنها را شرکای بالقوه می دانند.
س difficultال دشوار تیم های توسعه این است که آیا خدمات پولی معامله خوبی است؟ بسیاری اوقات بسیار ارزان تر از این است که برخی از اعضای تیم دانش مخفیانه بیشتری را در مغز خود بگذارند. اما اگر کسی این نرم افزار را درک کند ، راه اندازی دستگاه شما بسیار ارزان تر است. این امر به ویژه اگر الگوی استفاده شما به قسمت های گران قیمت معادله قیمت گذاری فروشنده ابری برخورد کند ، درست است.
مرگ از هزار مورد خط
شرکت های ابر جوامع مخفی مبهمی نیستند که هر ماه بدون هیچ توضیحی قبض جادویی برای شما ارسال می کنند. اصلا. شما در مورد هزاران ، میلیون ها یا شاید حتی میلیاردها رویداد اضافه شده به این حساب جزئیات زیادی دریافت می کنید. در طول روز می توانید آنها را با نرم افزار خواندن به صورت مکعب درآورید. اما حتی بعد از تعطیلات آخر هفته طولانی با صفحات گسترده و تولیدکننده گزارش ، اکثر ما مانده ایم که سرمان را می خارانیم و می گوییم: “خدا ، این چیزی بیش از آن است که فکر می کردم”.
جزئیات موجود است ، اما این به پیشرفت شناختی کمک نمی کند. شما باید خودتان این کار را انجام دهید ، و هنگامی که شروع به ورود به سیاهههای مربوط بی پایان می کنید ، می فهمید که داده ها تداخل دارند. حقیقت شما را آزاد نمی کند. این فقط میلیون ها امتیاز داده را برای تجزیه و تحلیل فراهم می کند.
هیچ کس واقعاً از قیمت دقیق آن اطلاع ندارد
به نظر می رسد لیست قیمت اطمینان بخش باشد زیرا اعداد و ارقام به معنای علم هستند ، به ویژه هنگامی که تعداد دقت بالایی وجود دارد. اما قیمت ها منعکس کننده یک تکه نازک از سبد عظیمی از تغییر هزینه های کالا است. قیمتی که می پردازیم قیمت املاک و مستغلات ، برق ، سخت افزار کامپیوتر ، پرسنل مهندسی و مالیات های محلی ، ایالتی و محلی را بهم متصل می کند. اوه ، و دونات هم جمعه همه این هزینه ها به طور دوره ای ، گاهی به شدت تغییر می کنند. با این حال مدل کسب و کار این است که همه اینها را پنهان کرده و به سادگی یک قیمت ثابت و مناسب در دقیقه یا حتی ثانیه ارائه دهید. چگونه می توان قیمت همیشه مناسب بود؟
ما این را خواستیم
مردم دوست دارند با ناامیدی دست های خود را بالا آورده و کسی یا چیزی را سرزنش کنند. با این حال ، ابر مقدار کل خواسته های هر بخش فناوری اطلاعات است. ما درخواست شفافیت صورتحساب کردیم. ما می خواستیم دمدمی مزاج باشیم و وقتی هوی و هوس ما را گرفت ، خرید کنیم. ما خواستار آزادی هیچ تعهدی هستیم. ما با چند کلیک خواستیم آنچه را که می خواستیم بدست آوریم. سپس صورتحساب می رسد و تمام شفافیت محاسبه عمیق پرداخت را تسهیل نمی کند.
این پارادوکس اصلی اقتصاد رایانش ابری است. دنیا قبلاً هرگز چنین شفافیت قیمتی و بینش دیجیتال عمیقی نسبت به هر بخشی از اقتصاد نداشته است. اما وقتی اسکناس آمد ، ما هنوز مثل یک ملوان در انتهای ساحل نشسته بودیم و فکر می کردیم همه پول کجا رفته است. ما می دانیم ، اما نمی دانیم.
حق چاپ © 2021 ارتباطات IDG ، شرکت
[ad_2]